نماينده مردم اردكان در ديدار با رييس سازمان شهرداري هاي كشور تاكيد كرد؛
تقويت و تخصيص به موقع اعتبارات به شهرداري ها و دهیاري ها براي خدمت رساني مطلوب تر به مردم


نماينده مردم اردکان در مجلس شوراي اسلامي نقش و ماهيت شهرداريها در عمران و آباداني شهرها و عملکرد دهياريها را در بهبود کيفيت زندگي و رفاه مردم روستاها را برجسته دانست.

محمدرضا تابش در جلسه اي با معاون عمراني وزير کشور و رئيس سازمان شهرداريها و دهياريها و معاونين وي با بيان اين مطلب بر حمايت مجلس و دولت از شهرداريها بخصوص در شهرهاي تازه تاسيس که درآمد چنداني نيز ندارند تاکيد نمود و خواستار پرداخت به موقع اعتبارات دهياريها در جهت انجام صحيح و به موقع وظايف آنها شد.

نماينده مردم اردکان با اشاره به عدم واريز بخش اعظمي از عوارض ارزش افزوده و خارج از حريم به حساب شهرداريها و دهياريهاي اين شهرستان ،اين اقدام را مصداق نقص قانون که مي تواند مورد پيگيرد و پيگيري قرار گيرد دانست و بر توزيع کامل اين درآمدها بين ارگانهاي مربوطه تاکيد کرد.

تابش در ادامه با تشريح پاره اي از مشکلات و کمبودها در حوزه شهرداريهاي اردکان،عقدا و احمدآباد و دهياريهاي اين شهرستان از نياز به ماشين آلات سنگين و سبک،تخصيص اعتبار لازم جهت اجرا و تکميل پروژه هاي مورد نياز،کمک به افزايش سرانه فضاي سبز و تجهيز ايستگاههاي آتشنشاني و . . . . . به عنوان برخي از خواسته هاي اين حوزه ها نام برد.

رئيس سازمان شهرداريها و دهياريهاي کشور نيز با تشکر از حمايتهاي نماينده مردم اردکان از اين سازمان در کميسيون تلفيق برنامه و بودجه ، اظهار اميدواري کرد تا در تصويب بودجه سال آينده نيز اين حمايتها تداوم يابد.

ارشادمنش اصلاح قوانين ماليات بر ارزش افزوده و عوارض خارج از حريم را بعنوان راه حلي دانست که مي تواند توزيع منطقي تر و عادلانه اين عوارض را در سطح شهرستان در پي داشته باشد.

وي در ادامه افزود: اخیرا بودجه هایی به استانداریها برای توزیع بین شهرداریها و دهیاریها از جمله استانداري يزد؛قرار گرفته است كه اميدواريم هر چه زودتر نسبت به توزيع آن اقدام شود .

وي همچنين طي دستوراتي به معاونين خود مرتفع شدن بخشي از مشکلات مطروحه را خواستار شد .

در اين جلسه که شهرداران اردکان،عقدا،احمدآباد ،مسئول سازمان نوسازي اردکان و مسئولان شرکت دهياريهاي اردکان به همراه معاونين دهياريها،برنامه ريزي، شهرداريها و قائم مقام اين سازمان نيز حضور داشتند ، هر يک نقطه نظرات خود را مطرح نمودند.

از جمله تصميمات اين جلسه مي توان به اعطاي کمک 2 ميليارد ريالي به شهرداريهاي شهرستان اردکان،اعطاي کمک 1.5 ميلياردريالي به کليه دهياريهاي اردکان،تامين برخي ماشين آلات مورد نياز و تخصيص تسهيلات مناسب اشاره نمود.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا